zaterdag 7 maart 2015

...over boodschappen

Een wekelijks terugkerend fenomeen. Want ja, een mens moet nou eenmaal eten.
Vol goede moed begeef je je naar de dichtsbijzijnde marketing-food-keten om aldaar als gezond bestempelde troep in een metalen of plastieken karretje te gooien.
In mijn geval: de Albert Heijn te Winschoten
Doel: eten voor een paar dagen.
Wanneer: net.

Bij aankomst begon het al lekker.
De plaatselijke afdeling van het CDA staat voor de deur.
Niet vlak bij de deur. Neehee. Het CDA staat midden voor de deur!
Zijn ze bang dat mensen anders die foeilelijke groene jassen niet zien?
Tevens:
Het beste dat het CDA ons de afgelopen jaren heeft geboden, is het niet meer leveren van J.P. Balkenende als premier.
Nu staat huillie Buma aan het roer. Had ik toch liever Balkie.

Als het nodig is om, als partij zijnde, de mensen lastig te vallen in de hoop stemmen te krijgen, moet je eens gaan nadenken over of je wel goed bezig bent. Als partij zijnde.
Een goede partij krijgt wel stemmen.

En is het geen verkiezingstijd, dan wordt diezelfde deur wel geblokkeerd door schooiers van de Telegraaf, het Dagblad van het Noordenhet NRCde dierenbescherming of wat voor partij dan ook.
ROT OP! IK WIL ER LANGS!
Als ik zo'n krant/abonnement wil, kom ik wel naar jullie toe!
Als ik geld wil geven voor doodgeknuppelde knuffelkoeien, dan doe ik dat wel!
Als ik wil stemmen op een partij die toch alles bij elkaar liegt, dan hoef je me dat niet te vragen!

Het resultaat van deze acties?
Deze bedrijven worden door mij, zo veel mogelijk, gemeden.

Dat zal ze leren.

*zennnnn*

Verder.

De winkel in.

En dan: de plaatselijke straatkrant-verkoper.
Die man staat niet in de hal, waar hij niemand in de weg staat maar ruimte genoeg heeft voor z'n verkoop. Neehee. Die man staat daar waar de zelfscan-apparaten hangen. De beschikbare ruimte daar wordt dus verminderd van "plek voor drie" naar "net plek voor een halve".
En als het nou een straat-bewoner was. Maar zelfs dat niet.
Neehee. Meneer stapt, al bellend met z'n mobieltje, uit z'n auto om zielig te lijken door krantjes te verpatsen.
Okay: mogelijkheid bestaat dat deze man dat uit liefdadigheid doet. Krantjes verkopen en dan de opbrengst naar straatkrant-nederland (ofzo) brengen. Maar het komt niet zo over.
Verder zorgt deze man er, met z'n semi-agressieve gedrag er voor dat er mensen liever niet meer naar deze winkel gaan.
Uit angst, zeg maar.

Valt er hier niet iets te regulieren, Albert Heijn, Winschoten?
Of eigenlijk gewoon: weg te trappen?

*zennnnn*

Dan is het eindelijk gelukt om daadwerkelijk, met scan apparaat, de winkel te betreden.
Manoeuvrerend tussen de fossielen ouden van dagen die, met een club van een stuk of veel te veel, midden in een smal gangpad de week staan door te nemen. "Jow hor. Jow hor. Och jow hor." en "Mor mien knaaie dut ook al zo laank piene."
Dat komt omdat je hier blijft staan! Ga naar de koffie tafel! Kun je zitten en daar verder kwekken!
TAART!

*zennnnnn*

Probeer ook maar eens een pak plee-papier te scoren, terwijl de gangpaden afgeladen staan met kratten, dozen, karren, kooien, meuk, plastic en af en toe een medewerker.
Zelf heb ik ook in een winkel gewerkt. Ik hoefde niet te proberen een gangpad (half) onbereikbaar te maken voor klanten. Dan kreeg je de wind van voren. En van achteren. En als het even kon ook nog van boven, onderen, links en rechts.
Bij AH Winschoten hebben ze nooit gehoord van klant-vriendelijkheid.
Of toegankelijkheid. Of veiligheid.
Oplossing? 1 kooi/kar per gangpad, met een medewerker er naast/bij. Moet hij/zij even weg? Kooi/kar aan de kant!

Ah. De afdeling vers geperste vruchtensap. (99% water. 0,5% zoetstof. 0,25% appelsap-poeder en 0,25% overige bestandsdelen)
En daar staat een jonge, schone, met schort.
Die wil wat verkopen.
En dat doet ze door midden voor je te gaan staan.
"Wilt u misschien Nieuwe Meuk, met net geen bijna 100% niks proberen?"
"Te duur en niet te zuipen/vreten. Dus nee."
"Maar..."
"NEE".

*zennnnnn*

Naar de kassa.
Leve de zelfscan! Apparaat in paal. Bonuskaart voor laserlezer. *piep*
Even tikken op "betalen".
Pas er in.
Pin er in.
Bon er uit.
En weg!
*juich ende jubel.*

Oh ja... De straatkrant-verkopert.
En de CDA piepels.
En een Telegraaf-butje.

Wat is het vandaag? Nationale schooier-zaterdag?

*zennnnn*

[Sorry voor dit relaas. Ik moest dit even van me af schrijven. Even lekker m'n hart luchten. En nu zit jij er mee. Haha. Lekker puh. :p ]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten