dinsdag 29 april 2014

...over vogels.

(17:02)*
Het was al eens genoemd in een vorige blog: Bertje had de tuin ge-de-cluttert. **
Er was een hogedruk-reiniger, 
er was een bezem, 
er was een blik, 
er was een stoffer***
er was muziek, 
er was mooi weer,
er was (een beetje) zin en...
er was een vogel.

Geheel ongestoord door wie of wat dan ook, bevond Bertje zich in de situatie dat het zweet hem van het voorhoofd gutst maar de klus bijna was geklaard.
Men kan dus spreken van een haast ideale situatie.

Haast.

Zoals genoemd was er een vogel.
Dit schepsel der natuur, al kwetterend in een boom gezeten, bedacht zich dat het wel eens tijd kon zijn voor een klein poepje.
Schrap: "klein".

Het poep"je" werd een waarlijke plons vogel-derrie.
Deze plons ging richting mij.

De vogel was niet scheel: er werd gericht op mijn weelderige haardos.

En toch: Mis. Pfioe.
Het scheelde werkelijk bijna niks of de gehele lading had zich, al lopende vanuit mijn kapsel, zeer hoogst waarschijnlijk een weg gebaand, via mijn rug, naar mijn eigen derrière om zich daar te voegen bij mijn, vanwege de krachtinspanningen etc, aldaar verzamelde kabbelend kont-water.*.***

Maar nog steeds: Mis.

Een woedende en tevens spottende blik werd omhoog geworpen, richting kak-kanon. Een inwendige, zeer luidruchtige vloek bleef gelukkig inwendig.

En toch denk ik dat de vogel het heeft gehoord/gemerkt.

Enkele dagen later merkte Vrouw op dat er een nogal grote vlek achterop m'n nieuwe T-shirt zat.
Ik moest direct denken aan een negerzoen. **.***
Echter dit leek in de verste verte niet op chocolade. En geloof mij, ik ben een kenner, dus ik weet dat.


Toen schoot het door m'n hoofd:
1] Afval
2] Regenachtig weer
3] Dikke drup op rug
4] Weer naar binnen.
5] Weer op bank, tegen kussen ***.***
6] Keuken even opruimen na het eten
7] Vrouw ziet vlek
8] Was nummer "3]" stiekum toch geen dikke drup.

De vogel had zijn wraak.

De schijt-lijster.


* Voor Henriëtte ;)
** Eerbetoon aan www.bluemondays.nl
*** Stoffer en Blik: VerGroningst-Nederlands voor een motblik met bijbehorend bezempje.
*.*** Mijn excuses voor dit walgelijk smerige stukje blog.
**.*** Er zijn mensen die weten wat ik bedoel :D
***.*** Ja, ook het kussen zat er onder!


(17:25)

2 opmerkingen:

  1. Wat een schijtverhaal bertmans :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn man kreeg het eens op zijn mond. Lag te zonnen op het strand van Terschelling waar wij met vakantie waren, de oogjes erbij dicht. Opeens flatsh, een zeemeeuw scheet vlak boven hem en mijn man kreeg het op zijn mond.

    BeantwoordenVerwijderen