dinsdag 22 april 2014

...over Tuin

"Goedemorgen Tuin."
"Hallo Bertje. Is het niet een geweldige dag?"
"Heerlijk Tuin. Het zonnetje schijnt, de lucht is bla... Hey! Wat is al dat groene?"
"Ja, wat sta ik mooi te groeien hè? Ik leef helemaal op!"
"Hmmm... Ja, da's allemaal leuk en aardig maar Vrouw en ik hebben jou ingericht als zijnde onderhouds-arm. Op een paar plantenbakken en -potjes na, hoort er niets te groeien. Niet tussen tegels maar al helemaal niet op de tegels."
"Maar Bertje, ik..."
"Nee Tuin! Het wordt tijd dat ik je ga aanpakken!"

Zo gezegd, zo ge diggy-daan!*

Vol verse tegenzin nam ik de bezem ter hand om zo de door Tuin bijelkaar gespaarde verzameling bladeren op één hoop te werken.
Het weer zat mee dus de wind gooide geen roet in het eten. De bladeren bleven waar ik ze naar toe veegde.
Even de bladblazer aan 230 volts hangen, op standje "Versnipperen" en de grote bult bladeren werd gereduceerd tot een heuveltje pulp.
Hup! Kwiek in de groene bak gelazerd!
Hierna de nieuwe Nilfisk uit de doos getrokken. Vuk... Dat vergt nog enig sleutelwerk om dat ding aan de pruttel te krijgen maar, technisch onderlegt als ik ben, was dat weer een peulenschil.
Slang *klik*
Kraan *draai*
Knop *tak*
Compressor *brrrrrrr*
Met een druk van zo'n 120bar werd de groene aanslag rigoreus van het tegelwerk gespoten.

Tuin knapte er zichtbaar van op.
In andere woorden: het ging lekker.**

Ach en ik was toch bezig. Dus ook het tuinmeubulair maar even geschrobt.***
Er kon weer vogelpoep-vrij worden gezeteld.

En Bertje zag dat het goed was.

"Nou, voel je je nu niet een stuk beter, Tuin?"
"Oh zeker! Dank je Bertje!"

Moe maar voldaan werd er geploft.
Neer, nog wel.
Even vlug de deur uit voor een welverdiend ijsje.

Het leek wel zomer! Heerlijk.

Cue Rain.
*Ggggrrrrmmmmbblll*



* Vrij naar Extince ( Zie hier )
** Hoewel: Ik werd nog wel aangevallen! Een vogel besloot mij te besmeuren. Gelukkig miste het rot-beest, Op zo'n 5cm na mijn fraai aangezicht.
*** Eigenlijk vind Bertje het gewoon leuk om met water te spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten