vrijdag 8 juli 2011

...als een computer

B.B: Hmmmm. Dit lijkt me een goede grafische kaart, maar €110,- vind ik teveel!
Verkopert: Kan ik U helpen?
B: Jazeker. Wat kost die grafische kaart?
V: €109,95 meneer.
B: Nee, da's de vraagprijs. Wat kost ie?
V, met glazige blik: ehhmmm, 109 euro 95, meneer.
B: Ik zal t anders vragen; die kaart kost 109,95 maar wat wil je er voor hebben?
V, met lach: Oh zo. Tja, 109,95.
B: Nee, da's te veel. Daar kan vast wel €30,- vanaf.
V: Tja, ehmmm, nou, nee, eigenlijk niet.
B: Tuurlijk wel. Nou okay, 20 er af, neem ik m direct mee (Duh, kheb m nodig, maar dat weet hij niet!)
V: nou, okay dan maar.

*He shoots! He scores!!!*

De nieuwe grafische kaart in de pc geplugd en de pc aangezet.
Voeding (v): Oeaaaaaaaaaahhhhh [=gaap] Zo, ben weer wakker. Ach, gebruiker wil t opnieuw proberen. Hahaha! Nou vooruit. Hee systeem-speaker (ss)!!
Ss: ja wat?
V: we zijn aan!
Ss: oh, okay: piep!
Processor (cpu): huh heh wat? Piep? Wat piep? Oh, we zijn weer aan. Ehmmmmm.....: PRESENT! Eens kijken, de checklist maar effe bijlangs,
geheugen (ram)?
Ram: euhhh, effe zien. 1 en 2 gieg. Ehhhh, doen ze t? Ja, PRESENT!!
Cpu: mooi. Harde schijf(hd)?
Hd:ja, moment. Effe m'n schijven een slinger geven. Hoppaaaaa! PRESENT!!!
Cpu: Grafische kaart(gk)?
Gk: PRESENT!!! Huphuphup!!
Cpu: ...the fuck? Wie ben jij?
Gk: ja ik ben nieuw. Nou hup! Door! Duurt lang!
Cpu: okay okay, rustig! Es zien. Gisteren was de kleurdiepte 16 kleuren, wat kan jij?
Gk: kerel, ik knap er 32bits kleur door!
Cpu: duuuude! Dat meen je niet! Dat wordt werken, en jouw hoeveelheid pixels.
Gk: ja, dat weet ik nog niet. M'n chef is nog niet geinstalleerd.
Cpu: oh, okay. Laten we die nog effe op 640x480. Toetsenbord(tts), ben je daar?
Tts: letters: check, cijfers: check, speciale tekens: check, functietoetsen: check, overige functies: check. PRESENT!!!
Cpu: cd/dvd drive (cd)?
Cd: yah, man!
Cpu: mooi, de harde waren zijn aanwezig. Operating system (w7)?
W7: Windows 7 meld zich!
Cpu: heel fijn. Okay! Daar gaan we!
W7: moet ik een random error maken?
Cpu: Nee, doe dat nog maar niet. Ga eerst maar even door.
W7: nee, wacht 1 7! Wie is dat?
Gk: ik ben geforce gts450!
W7: hmmmm, moet ik weer kleuren gaan produceren. 32 bit nog wel!
Bb: wauw! Ik heb m'n kleuren terug. Snel de gk goed installeren.
Cd: open, dicht, hmmmmmmmm..... Lekker nieuw ciedietje, swa!
W7: nou, dan ga ik maar eens een stuurprogramma installeren voor die gk.
Gk: hohoho! Geen Microsoft-meuk! Ik wil m'n eigen chef!
W7: Tief op! Hier ben ik de baas!
Gk: dacht t niet, cd, start installatie.
Cd: ja man! Buzzzzzzzzzzzzzzz!
W7: en hup, installatie gestart! Gnagna.
Gk: WAT!!?? De arrogantie! Hier, pak aan! Een data-overflow!
W7: AAAAAAAAHHHH......
Cpu: ehmmmm, w7?
W7:......
Cpu: gk?
Gk: ......
Cpu: hee v! Effe opnieuw.
V: en uit.....
...
En daar zijn we weer!
W7: dat was niet prettig! Dan tijdens t opstarten maar mijn driver installeren!
Gk: grrrrrr
cd: rustig man. Ik heb je ciedie nog, jongen. Ga ik die sow even starten, swa.
Gk: gnagna.
Bb: hee! De resolutie is goed! Even de gk driver installeren!
Gk: gnagna
w7: okeeeee.
Bb: zo, cd erin van het toetsenbord
cd: okay swa
w7: ja, nee hoor. Dat is voor Vista, ik ben 7. Vind ik niet leuk.
Cpu: niet zeuren, 7 = vista, maar dan goed.
Driver: ja, maar ik ben voor slecht geschreven.
Tts: ...
Cpu: hallo, tts?
Tts:...
Cpu: w7, haal die driver er maar we af!
W7: done.
Tts: hallo!
W7: op interpret staat wel een goede driver voor tts.
Modem: ben al op weg! Gevonden!
Cpu: mooi. W7, installeren!
W7: done.
Tts: hallo!! Ik voel me toppie.
Bb: ik vind t zo wel goed voor vandaag. Pffff.

En zo ging weer een zwaar niet-roken-avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen