maandag 27 juni 2011

...over stoppen met roken!

Het is weer eens zover.
Nee, nu begin ik al verkeerd. Het moet zijn: "Het is zo ver!"
Bertje STOPT MET ROKEN!
Zo, dat is er uit.
Ongeveer 5 minuten geleden heb ik m'n laatste sigaret gerookt. De
puut shag is weg gegooid. Waarom?
Gewoon omdat het moet. Niet dat ik ziek ben ofzo, althans, niet
lichamelijk, maar vooral omdat ik dat ook niet wil worden. Hoe?
Leve de collega's. Tijdens het (kortstondige) verblijf in het rookhok
(hoe cynisch), werd mij gevraagd: "Doe je mee, maandag?"
Het logische antwoord daarop, en dus ook die van mij: "Waar mee?"
werd beantwoord met een hartverzakking-opwekkende: "Stoppen
met roken." Tja, en dan ga je denken. Natuurlijk was mijn eerste antwoord een
nadrukkelijke nee. Maar tijdens het inhaleren van weer een hijs vergif
voelde ik de prikkeling in mijn keel plotseling een stuk beter.
De gele aanslag waarmee het rookhok was 'beschilderd' werd een
tikkeltje donkerder en het bedrag op het (niet aanwezige) zegel leek in
eens een godsvermogen. Ook de redenatie om juist op die werkplek te stoppen sprak me aan.
"Als je hier (in een tabaksfabriek) kan stoppen, lukt t overal."
De gedachte aan de stokken achter de deur (J en A) was ook een
aanmoediging. Dus Bertje besloot mee te doen. Wel spannend om te doen. En t werd nog spannender. Het werk voor
mij in die fabriek zit er op en dus sta ik er 'alleen' voor.
Gelukkig heb ik thuis ook nog een stok zitten. En ondanks dat ik nu, 10 minuten na m'n laatste peuk alweer 'smacht'
naar eentje, weet ik dat ik t ga redden. Waarom?
Om deze blog, onderandere. Want nu weten jullie t ook. En bij deze:
voor alle rokers onder jullie: hoe ik ook zeur, smeek of vraag, NEE! Ik
rook niet meer! (En dit keer wel minder!) Oh My God! Ik ben een gestopte roker!
En dat zijn, volgens Harrie Jekkers, de ergsten! Dus lieve vrienden & vriendinnen, familie en kennissen, vergeef het
mij.
Vergeef mij m'n nukkige buien en chagerijnige opmerkingen die,
ongetwijfeld zullen komen.
Ik zal m'n best doen ze te onderdrukken. En lieve Pino, jij zal er het meest onder te 'lijden' hebben maar onthoud dat ik echt van je hou!! Help me...


(originele blog geplaatst op hyves op 26-06-2011;22:30)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten