donderdag 30 juni 2011

...over ziek in de kop

Toen ik vorige week instemde met het stoppen, kreeg ik het vermoeden dat t allemaal erg moeilijk zou zijn en vreselijk zwaar enzo.
En ja, natuurlijk valt t niet mee... Maar toch ook wel.
Ik heb werkelijk geen idee hoe t kan maar t valt me echt mee.
Tja, ik kauw me kapot in de kauwgom (heb letterlijk kramp in m'n kaken) en ben zeker druk en onrustig, maar ik 'trek' niet zo erg naar een peuk als ik had verwacht.

Vandaag besloot collega Jules om, potdorie direct(!) naast(!!!) mij(!!!!!) een sjekkie te draaien en, tot overmaat van ramp, m ook nog aan te steken.
En t deed me (bijna) niets.
Het rook lekker enzo, en ik had ook wel een trekje willen hebben, maar verder...? Niets.

En t stoppen met roken is niet de enige knop die om is.

Maaaaaaanden geleden hebben wij van m'n ouders een home-trainer geleend. Nooit gebruikt, natuurlijk.
Mijn pa zou m dus weer ophalen. Zo'n 4 maanden geleden ofzo.
(daar komt mijn laksheid dus vandaan)
Maar daar profiteerde ik vandaag wel mooi van.
Wat wil nou het geval: ik kreeg plotsklaps de behoefte :-O om op dat ding te gaan zitten zweten!
En heb t nog gedaan ook.
Niet zo lang als ik gehoopt had maar toch 15 min stevig doortrappen en daarmee 10 km afgelegd.
En t voelt goed en ik wil dat vaker doen.

Nou had ik al besloten mijn gewicht op peil te houden door op dieet te gaan, want stoppen met roken=bijna altijd aankomen. En ook dat wil Bertje niet.
En ben deze week al heel sterk geweest want heb 2 x gebak afgeslagen op t werk. *thumbs up 4 Bertje*
En nu dus ook nog de behoefte om gezond te gaan doen.

Da's in mijn geval toch echt ziek in de kop!

Vandaag belde collega Jeroen, 1 v/d collega's die mij hier 'in heeft geluist'! Hij heeft t er wel moeilijk mee en heeft dus ook nog gerookt. De zwakkeling! :)

Vanaf morgen komt hij mij assisteren op m'n klus.
Ik stel denk ik een algeheel rookverbod in!

Da's in mijn geval toch echt heel erg ziek in de kop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten